Branża: Usługi Finansowe
Wielkość firmy: 2-5
Lokalizacja: Śląsk
Wyzwanie
Ogólnym problemem był brak wsparcia, ze strony informatyka. Obecna infrastruktura działała siłą rozpędu po poprzedniej umowie serwisowej. Nie było kopii bezpieczeństwa, a planach było przejście na nowy system księgowy. Biuro korzystało z darmowych skrzynek na @wp.pl i @gmail.com, które też chcieli zmienić na swoje związane z firmą.
Rozwiązanie
Zaproponowałem kompleksowe wsparcie IT, które obejmowało bieżący monitoring systemów, regularne aktualizacje oprogramowania oraz pełną opiekę nad infrastrukturą serwerową. W ramach umowy jest wdrożona polityka kopii bezpieczeństwa (Acronis) z szyfrowaną kopią w chmurze i pełną ochrona antywirusowa (ESET) z centralnym panelem zarządzania politykami. Dodatkowo, uruchomiony został system pracy zdalnej (VPN). Została też zakupiona domena firmowa i utworzone w niej skrzynki e-mail o łącznej pojemności 50GB.
Rezultaty
Obecnie utrzymywane są dwa środowiska. Stare by mieć wgląd w stary system księgowy i nowe z nowym programem do codziennej pracy. Wszystkie systemy są pod stałym monitoringiem wydajności i ciągłości działania. Dodatkowo, każdy problem zgłaszany jest za pomocą wiadomości e-mail, lub telefonicznie. Każdy pracownik posiada swoją skrzynkę e-mail i dodatkowo jedna zbiorcza skrzynka z nazwą biuro.
Koszt obsługi
– Polityka kopii bezpieczeństwa (SQL + Pliki)
– Kopia przechowywana lokalnie i w chmurze
– Monitoring usług (serwer)
– Wsparcie Informatyczne
– Hosting + domena
Faktura miesięczna: 2000 zł/netto