Już w najbliższy poniedziałek, wróć na MGK.net.pl i przeczytaj więcej o tym czym jest SPAM, dlaczego Twoje wiadomości mogą być zatrzymane przez filtry i co zrobić by ich reputacja była na najwyższym poziomie. Będzie to kolejny wpis w serii #MGKnews
Przez ostatnie dni testujemy najnowsze rozwiązanie do walki z niechcianymi wiadomościami – MagicSpam. Jest to lokalne rozwiązanie do walki ze spamem i co najważniejsze działa na serwerze, a nagłówki wiadomości nie są wysyłane do innych dostawców usług. MagicSpam, jak każda aplikacja tego typu, bazuje na filtrach i regułach, sprawdzaniu reputacji wiadomości, reputacji serwera poczty nadawcy i samej treści. Dlatego na początku może „błędnie” identyfikować wiadomości od Twoich zaufanych nadawców.
Dlaczego „błędnie”?
Wiele problemów z prawidłowym dostarczaniem poczty elektronicznej leży po stronie konfiguracji serwera. W momencie, gdy polityki antyspamowe zostają zaostrzone po stronie odbiorcy, braki lub błędy w konfiguracji serwera nadawcy (np. SPF, DMARC i DKIM) mogą sprawić, że wiadomość ta zostanie uznana za niezaufaną i oznaczona zostanie jako spam. (o tym więcej już w poniedziałek)
Oznaczanie wiadomości
Każda wiadomość zakwalifikowana jako spam ma automatycznie zmieniany temat. Obecnie rozróżniamy dwa przedrostki tematu:
- !! SPAM/WIRUS/MS !!
- !! SPAM/WIRUS/SA !!
Jeśli wiadomość od Twojego nadawcy jest oznaczana w taki sposób, a nie powinna być to możesz:
- Samodzielnie dodać go do białej listy – instrukcja.
- Lub skorzystać z formularza zgłoszenia i wykonamy te kroki za Ciebie. Dodatkowo sprawdzę powód dlaczego wiadomość jest oznaczona jako spam i dostaniesz od nas odpowiedź, którą będziesz mógł przekazać do nadawcy. – formularz