PEŁNE ZAUFANIE
Wiem jak cenne są Twoje dane, wiem też jak cenna jest dyskrecja. Moim mottem jest „Niektóre dane na zawsze powinny zostać tajemnicą”, a szczegóły naszej współpracy zostaną między mną a Tobą.

Oszustwo na odnowienie domeny

Dziś rano od jednego z naszych klientów przyszło zapytanie, czy to prawdziwa wiadomość bo wygląda podejrzanie. Jak się chwilę później okazało – dobry ruch.

źródło: własne

Dlaczego?

Domena naszego klienta faktycznie zarejestrowana jest w Home.pl, ale nie wygasa w przeciągu 3 dni tylko za 3 miesiące, a ta wiadomość to próba oszustwa wyłudzająca dane do panelu klienta home.pl i przy okazji dane karty kredytowej.

Na co zwrócić uwagę przy takiej korespondencji?

Na samym początku na nadawcę wiadomości. To podstawowa rzecz którą należy sprawdzić, jednak w tym przypadku widzimy adres kończący się na home.pl – co jest bardzo mylące, ale łatwe do zrobienia (uwierzcie nam na słowo).

Dalej najeżdżając na linki (NIE KLIKAJĄC) możemy sprawdzić co tak naprawdę się pod nimi kryje. W tym przypadku mamy doczynienia z adresem już nie zawierającym wzmianki o home.pl i prowadzącym gdzieś zupełnie indziej.

Co również potwierdza się w źródle wiadomości.

Co tak naprawdę kryje się pod tym adresem?

Strona przypominająca logowanie się do Panelu Home.pl – który po wpisaniu jakichkolwiek danych przekierowuje nas na stronę płatności cyklicznej. Zwróćcie uwagę na adres w pasu adresu… i brak ssl.

Sumując, czujność godna pochwały i warto zapamiętać:

– zawsze sprawdzaj nadawcę wiadomości
– sprawdzaj linki w które klikasz w wiadomościach
– jeśli dostajesz wiadomość z banku czy jakiegokolwiek operatora, nie klikaj w linki kierujące do Panelu Klienta. Otwórz przeglądarkę i wejdź na stronę swojego usługodawcy w tradycyjny sposób.
– jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się z kimś bardziej technicznym lub z nami.

Zobacz również...
Więcej takich porad...

Znajdziesz na naszej stronie Biura Obsługi Klienta, lub w kategorii #MGKnews

Potrzebujesz pomocy?

Skorzystaj z naszego formularza kontaktowego, albo zadzwoń do nas: 500 65 65 75. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania związane ze wsparciem IT.  

#MGKnews

to zbiór prostych porad, które mogą pomóc Ci w codziennej pracy przy komputerze. Jeśli chcesz być informowany na bieżąco o nowych wpisach, podaj swój adres e-mail – pamiętaj, ze zawsze możesz zrezygnować z otrzymywania od nas informacji. 

Szanujemy Twoją prywatność. Sprawdź jakie dane są przez nas zbierane i jak dbać o swoją prywatność. [Polityka Cookies | Regulamin Usług | Polityka Prywatności]